ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
 
 
מיחזור משכנתא

כל מה שרציתם לדעת על מיחזור משכנתא מיחזור משכנתא זה בעצם תהליך של לקיחת משכנתא ישנה בתנאים חדשים. מיחזור משכנתא הינו תהליך המומלץ במקר


איילה
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מיחזור משכנתא

 

כל מה שרציתם לדעת על מיחזור משכנתא


מיחזור משכנתא זה בעצם תהליך של לקיחת משכנתא ישנה בתנאים חדשים. מיחזור משכנתא הינו תהליך המומלץ במקרים בהם חל שינוי בסטאטוס שלכם או חלות תנודות במשק המשפיעות על היכולת או על הכדאיות שלכם להחזיק במשכנתאשלכם כפי שהיא.


מיחזור משכנתא - מי זכאי לבצע מיחזור משכנתא?


משכנתא, אותה ההלוואה שאנו לוקחים בכדי לרכוש בית מכספים שעוד אין לנו בהווה אבל אנחנו מתחייבים להחזיר בעתיד, בצורת קצבה חודשית ולצד ההלוואה אנו מתחייבים להחזיר לבנק עמלות, ניתנת לכל אחד בתנאים שונים.  מידי כמה שנים מתעדכנים חוקים ותקנונים שונים לגבי משכנתאות בכלל וכל בנק מעדכן את תנאי הזכאות, ההפרשים וההצמדות על פי שיקוליו. יועץ המכנתא מטעם הבנק יושבעמכם ובונה,ביחד איתכם, תוכנית משכנתא הפורסת את יתרת החוב עבור הבית למשך כמה שנים טובות בהתבסס על הסכום לתשלום ועל המשכורות הממוצעות שאתם מרוויחים ביום חתימת החוזה. א-מה-מה - התנאים משתנים! החיים הם דינאמים.


שינויים בערך השקל או הדולר יכולים לגרום לכם לחשוב כי זה לא הזמן לשלם את הסכום אותו אתם משלמים כיום במסגרת המשכנתא ובאמצעות פניה ליועץ המשכאות בבנק, אתם יכולים לבקש מיחזור משכנתא. מיחזור משכנתא בעצם אומר שיושבים , פותחים את תיק המשכנתאות, מחשבים את הסכום הנותר לתשלום ובונים "תוכנית עבודה חדשהלעתיד".


כעקרון, מיחזור משכנתא הוא אופציה לכל הרוכשים החתומים על משכנתאות אבל זהו סעיף שאתם צריכים לברר, לעיתים, משכנתאות מסויימות מגיעות עם התחייבות שאסור להתערב בתנאי המשכנתא (היינו אסור לבצע מיחזור משכנתא) בשנה או לעיתים בשנתיים הראשונות או אף עד שמכסים סכום מסויים מתוך ההלוואה. חשוב לבדוק את הפוליסה שלכם לפני שאתם מתחילים לפעול למען מיחזור משכנתא מול יועצי הבנק בכדי לחסוך זמן וטרחה.


מיחזור משכנתא - באילו תנאים או נסיבות מומלץ לשקול את האופציה של מיחזור משכנתא?


1. במקרים בהם המשכנתא שלכםצמודה למדד (למשל לשער הדולר). כאשר יש תנודות וערך המטבע בו אתם משלמים יורד, משתלם לכם להגדיל את הסכום החודשי או לחילופין, כשהערך עולה משתלם לכם לצמצם.


2. במקרים בהם יכולת ההשתכרות שלכם משתנה - אם אחד או שני בני הזוג מקבלים העלאה משמעותית בשכר והם הופכים לבעלי כושר החזר גבוה ביותר, על מנת לחסוך את הריביות בעתיד ולמען השקט הנפשי,הם יכולים להגדיל את סכום ההחזר ובכך לצמצם את תקופת המשכנתא בכמה חודשים ואף בכמה שנים טובות.
במקרים אחרים בהם חלה הרעה בתנאים של אחד או של שני בני הזוג או שאחד מבני הזוג חלילה מפוטר מעבודתו, אז כדאי לפעול בערוץ של מיחזור משכנתא בכדי להקטין את הסכום החודשי בכדי להקל עליכם בתקופה קצת "חנוקה" כלכלית.


3. במקרים בהם אתם מוצאים את עצמכם עם הכנסה חד פעמית מכובדת - פיצויים גדולים, ירושה או אולי הגרלה בלוטו, חשוב לנצל את הכספים הללו לסגירת חובות והחוב הראשון הוא סגירת המשכנתא. מיחזור משכנתא מיועד בדיוק עבור מקרים כאלה.

 

banner