חברות ביטוח- האפשרויות רבות ומגוונות
חברות ביטוח רבות קיימות בשוק הישראלי. בבואו של הצרכן לבחור את חברות ביטוח שבאמת יעניקו לו ערך מוסף הוא מתמודד עם שוק עמוס לעייפה במתחרות שלא בוחלות באמצעים כדי לזכור בליבו ולצרף אותו כלקוח לשורותיהן. כמה חברות ביטוח משחקות תפקיד חשוב וגדול בשוק והן נחשבות למובילות של השוק כשנתח השוק שלהם משמעותי ביותר. קיימות גם כמה חברות ביטוח קטנות יותר ובעלות גב כלכלי פחות יותר שגם זמינות לבחירתו של הצרכן. שוק הביטוח בישראל הוא עמוס עד מאוד ואותן חברות ביטוח יעשו את כל שביכולתן כדי להשיג כמה שיותר לקוחות. בשל גישה תחרותית זו באים לידי ביטוי גם אמצעים לא כשרים כדי לזכות בתחרות על ליבו של הצרכן.
חברות ביטוח מחזיקות במערך הכשרה ולימוד משובח האחראי להכשיר את העובדים החדשים במחלקת המכירות ושירות הלקוחות. במסגרת הקורסים הארוכים אותם עובדים עובדי חברות ביטוח אלה הם לומדים את אומנות המכירה הטלפונית והפרונטלית (פנים מול פנים), את דרך העבודה על נקודות החולשה של הלקוח כדי לרכך אותו ולמכור לו וכיצד לטפל בהתנגדויות איתן צפוי העובד החדש להתמודד במסגרת עבודתו.
אחרי הקורס הארוך הזה חברות ביטוח שמות את העובדים החדשים במחלקות השונות ובעזרת פיקוח הדוק מצד המנהלים במקום בודקות את ביצועי העובד. העבודה באותן חברות ביטוח מתבצעת לפי יעדים מוגדרים מראש שתפקידם לאתגר את העובד ולהפיק ממנו את המיטב. בשל הלחץ הרב בו נתון העובד בעבודתו באותן חברות ביטוח יכול שהוא ינסה לעגל פינות, להחסיר במידע או אפילו לשקר כדי להוציא לפועל את עסקת המכירה שתקרב אותו קרוב יותר ליד של אותן חברות ביטוח.
בגלל התחרות העזה בשוק הביטוח חברות ביטוח רבות משתמשות בחיסור במידע או אפילו רמייה כדי להשיג את הלקוחות השונים שבשוק בעזרת הצעה של מגוון רחב של חבילות הכוללות בתוכן כמה סוגי ביטוחים. בשל האמצעים הלא כשרים לעתים בהן משתמשות אותן חברות ביטוח מינה משרד האוצר הישראלי ממונה מיוחד על ענף הביטוח שתפקידו להבטיח תחרות הוגנת בשוק, אי תאום של מחירים וחשיפת מידע מלא על העסקה שהוא עושה לצרכן.
חברות ביטוח מחזיקות גם במערך משומן ומנוסה של עורכי דין המתמחים בתחום הביטוח ואף עורכים את החוזים אותם הלקוחות חותמים עם החברה. לכן רוב התביעות המשפטיות נגד אותן חברות ביטוח לרוב לא צולחות. אם כן, קיימות בשוק חברות ביטוח רבות ומגוונות. ישנן החברות הגדולות והעצמאיות שיכולות לעתים לצאת במבצעים כדי לנקות את השוק מהמתחרות הקטנות יותר אך לרוב קיימת הנחה שהן מתאמות ביניהן מחירים כך שהצרכן לא יוצא נשכר מבחירתו בהן. חברות ביטוח קיימות גם במתכונת קטנה יותר. הבחירה הינה קשה וצריכה להיעשות בחוכמה דרך תחקיר מדוקדק ובדיקה מקיפה.